Friday 24 February 2017

Northern Derby : Kedah VS Pulau Pinang

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya pada ketika ini sedang menikmati malam terakhir di rumah sebelum berangkat pulang ke matrikulasi esok.

Apapun, berkaitan dengan tajuk di atas, bagi yg belum mengetahui, esok merupakan perlawanan pusingan pertama Liga Super Malaysia antara pasukan Kedah FA melawan Penang FA di Stadium Darul Aman.

Apa yg hendak saya kongsikan di sini ialah saya tak dapat pergi ke stadium esok! Kecewa! Haihh. Tak tau nak kata la. Sepanjang saya bercuti mid-sem selama seminggu ni takdak pulak perlawan lain di SDA. Ada pun waktu aku dah nak pulang ke matrik.

Saya merupakan antara penyokong tegar pasukan bolasepak Kedah. Sokong sejak zaman 'double treble' lagi. Hmm.. Lalang? Ya, saya mengakui saya agak 'lalang'.

Sejak kejatuhan Kedah selepas zaman double treble, saya sudah mula kurang mengambil tahu perkembangan bola sepak Kedah.

Kemudian, ketika peningkatan semula pada tahun 2014, zaman Billy Mehmet dan Namkong Wong, darah hijau kunung mula mengalir kembali di dalam salur darah saya, Dan sokongan itu berterusan sehingga kini.

Mengenai pertemuan dengan Pulau Pinang ini, saya pernah menyaksikan perlawan antara kedua-dua pasukan pada tahun 2016 bersama bebarapa org rakan saya yg berkesudahan seri 2-2.

#Sorry penulisan malam ni teruk sikit. Bercampur dgn mood nak tulis dgn mood takmau tulis! Post pi la

No comments:

Post a Comment